Logo vrienden van de koepelkerk lierop

Stichting

'Vrienden van de koepelkerk'

Uit liefde voor de Lieropse koepelkerk...

Welkom

Welkom op de internet site van Stichting “Vrienden van de Koepelkerk”.
De koepelkerk, karakteristiek voor Lierop, staat in het centrum van het dorp. De Neogotische koepelkerk uit 1892 is een schepping van Carl Weber. Ze is gewijd aan de Heilige Naam van Jezus, wat terugkomt in de naam van de parochie. De kerk heeft nog een bijzonder gaaf neogotisch interieur, en ze bevat tevens enkele kerkschatten uit voorgaande tijden. Het gebouw heeft de status van rijksmonument. De stichting heeft vooral als doel de kerk te behouden door het doen van geldelijke bijdragen Mocht je de Stichting met haar doelstelling willen helpen dan gelieve contact met ons op te nemen. In het hoofdstuk geschiedenis wordt een resumé gegeven van zowel de kerk als van de stichting. Voor bezoekers aan Lierop is het beslist de moeite waard een bezoek aan de kerk te brengen.