Logo vrienden van de koepelkerk lierop

Ledenuitstapje 2023

“Op donderdag 21 september hielden de Vrienden van de Koepelkerk hun jaarlijks ledenuitstapje.

Het zou een fietstocht worden met verrassende bezoeken. Vanwege het natte weer werd de fiets ingewisseld voor de auto en werden hiermee de bezoekjes afgelegd.

Met startte met een lekker kopje koffie bij de Coeckepanne waar Johan nog even een korte update gaf over de stichting.

Van daaruit ging men naar het eerste adres en dat was in Deurne bij Leo Stevens. In zijn tuin had hij hele mooie kunstwerken staan, gemaakt van allemaal lepels. Een hobby die hij een jaar op 6 geleden is begonnen en zoals je op de foto’s kunt zien ze worden steeds vernuftiger.

Het volgende adres in Deurne was bij Janus Nooyen. Hier kregen we een rondleiding met een zeer vermakelijk praatje door Janus in zijn schuurtjes en kelder. Het is te veel om op te noemen wat hij de jaren door heeft verzameld maar we keken onze ogen uit. In de kelder troffen we 2200 branders aan.

Op beide adressen werden we zeer gastvrij ontvangen en nodigden ze iedereen uit om als we weer eens in de buurt waren gerust langs te komen. Ze zijn allebei trots om hun verzameling te laten zien.

Daarna bezochten we Ebusco waar we een mooie presentatie kregen over hun bedrijf wat in 10 jaar ontzettend is gegroeid. Van 15 naar 1000 werknemers. In vele landen rijden deze volledige elektrische bussen al rond. We mochten ook nog een kijkje nemen in de fabriek waar de Ebusco 3.0 werd vervaardigd.

Na dit interessante bezoek vertrokken we weer terug naar Lierop en sloten af met een heerlijk buffet bij Wim en Nel van Oosterhout.